آموزش بورس ایران

دوره تحلیل امواج الیوت

دوره تحلیل امواج الیوت

  • تحلیل تکنیکال چیست؟
  • کاربرد امواج الیوت در تحلیل بورسی چیست؟
  • چه زمانی می‌توان از امواج الیوت در تحلیل تکنیکال استفاده کرد؟

با پاسخ به هر یک از سوالات مطرح شده می‌توان به هدف دوره کاربردی امواج الیوت پی برد:

در پاسخ به سوال “تحلیل تکنیکال چیست؟” می‌توان گفت که در تحلیل تکنیکال فرض بر این است که با استفاده از قیمت سهام، می‌توان به همه اطلاعاتی که  برای پیش بینی حرکت یک سهم موردنیاز است، دسترسی پیدا کرد. به همین خاطر، یک معامله گر برای استفاده از دانش تکنیکال خود فقط روی تحلیل نمودار و آمار سهم تمرکز می‌نماید.

شاید تحلیل تکنیکال در ظاهر بسیار پیچیده به نظر برسد، اما در واقع این نوع تحلیل برای بررسی عرضه وتقاضا در بورس یا بازارهایی چون بازار طلا است تا بتوان مسیر حرکت قیمت را تشخیص داد. به عبارت دیگر، تحلیل تکنیکال به جای اینکه ویژگی‌های بنیادی شرکت را مورد بررسی قرار دهد در تلاش است تا هدف بازار و پشت پرده حرکات قیمت را درک کند.

امواج الیوت یکی از بخش‌های تحلیل تکنیکال است که در ادامه به بیان پاسخ سوال “امواج الیوت چیست؟” و تعریف این تحلیل می‌پردازیم:

رالف نلسون الیوت در سال ۱۹۳۸ براساس مشاهدات و تحقیقات خود نظریه‌ای را با توجه به تغییرات قیمت ارائه داد که بر مبنای آن دوره‌های حرکتی قیمت را در قالب الگوهای  مشخص و تکرارشونده امواج توضیح می‌داد. این امواج، روانشناسی توده مردم را در بازارهای مختلف و در قالب موج‌ها و الگوهای مشخص و تکرارشونده به ما نشان می‌دهد. از دیدگاه الیوت ویژگی‌های حرکت بازارهای مالی از جمله بازار بورس برمبنای شرایط احساسی، معقول، تکانشی، ابهام و منطق گروهی شکل گرفته است و تغییرات قیمت از سه اصل الگو، نسبت و زمان ساختار می‌پذیرد. الیوت عقیده داشت هر اتفاقی که در بازار روی می‌دهد ریشه در سابقه قیمت دارد و با تحلیل الگوهای تکرار شونده حرکت سهم، می‌توان نتایج الگوهای موردنظر را به حال و آینده گسترش داد.

قاعده کلی امواج الیوت

الگوسازی از رفتار انبوه مردم در مواجه با تغییرات قیمت و دقت به بازگشت ها و تصمیمات سرمایه گذاران، می‌تواند به تحلیل بازار کمک شایانی نماید. “الیوت” براساس الگوهای رفتاری افراد، قانونی را به نام امواج الویت بنا کرد که این قاعده کلی اساس تحلیل مدل‌های بزرگتر و پیچیده‌تر قرار گرفته است. اصل قاعده کلی امواج الیوت بر پنج موج متحرک که با اعداد مشخص می‌شود و سه موج اصلاحی که با حرف نمایش داده می‌شود، استوار است.

هدف دوره

اگر شما بتوانید الگوهای تکراری در قیمت‌ ها را شناسایی کرده و در زمان حال محل خود را در الگوهای تکراری تشخیص دهید، امکان پیش‌بینی قیمت درآینده برای شما ایجاد خواهد شد.

برای استفاده از تحلیل امواج الیوت شما باید با اصول امواج آشنا شوید. هر ساختار موج الیوت دارای ویژگی‌هایی خاص بوده که خود به دنبال یک ساختار منحصر به فرد دیگر است. ما در تحلیل الیوت به دنبال پیدا کردن موقعیت های معاملاتی مناسب برای ورود به بازار یا خروج از آن هستیم. تحلیل امواج الیوت به همراه مدیریت سرمایه و سیستم معاملاتی مناسب به ما این امکان را می‌دهد که روندهای بازار را شناسایی کنیم و در زمان مناسب برای معامله با حجم معاملاتی مناسب اقدام به سرمایه گذاری در بازارها نماییم.

یادگیری تجزیه و تحلیل امواج الیوت در عین سادگی نیاز به سعی و صبر دارد.

انتظار می‌رود دانش‌پذیران در پایان این دوره مهارت‌های زیر را فرابگیرند:

شناسایی و تشخیص نوع موج در رفتار حرکتی بازار

شناسایی نقطه ورود مناسب به بازار

شناسایی نواحی مستعد بازگشتی بازار

طراحی سیستم معاملاتی بر مبنای تحلیل امواج الیوت

پیش‌نیاز، هزینه دوره و مدت دوره

دوره حضوری دوره آنلاین
 مدت دوره ۲۴ ساعت (۶ جلسه ۴ ساعته) ۲۱ ساعت (۷ جلسه ۳ ساعته)
   هزینه دوره ۵٫۰۴۰,۰۰۰ ریال ۲٫۵۰۰,۰۰۰ ریال
 پیش‌نیاز دوره تحلیل تکنیکال پیشرفته

با عضویت در بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه از ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف در دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوید.

ثبت نام در دوره امواج الیوت – نیما آزادی

 سرفصل های دوره

۱- منطق تئوری امواج الیوت

۲- بررسی خصوصیات امواج الیوت

۳- ترکیب الیوت با مباحث تئوریک قیمتی و زمانی

۴- آموزش اندیکاتور macd برای موج شماری

۵- استفاده از تکنیک Point and Figure  برای موج شماری

۶-  تدوین استراتژی معاملاتی بر مبنای الیوت

۷- ورک شاپ

 مدرس دوره: نیما آزادی

  • مدرس بیش از ۳۰ دوره تحلیل تکنیکال پیشرفته
  • تالیف ۳ جلد کتاب آموزش در حوزه بازار سرمایه به نام‌های دوئل با روند- رکن سوم بازار- واگرایی‌ها
  • بیش از ۱۳ سال سابقه معامله گری حرفه‌ای در بورس‌های داخلی و خارجی
  • بیش از ۹ سال سابقه تدریس مباحث مختلف بورس در موسسات داخلی و خارجی
  • مبتکر نرم افزار”قیمت تعادلی”در بورس تهران

ارائه مدرک معتبر

واحد آموزش کارگزاری آگاه با کسب موافقت اصولی برگزاری دوره های آموزشی از کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه اقدام به برگزاری دوره‌های متنوع در حوزه بازار سرمایه می‌کند. براین اساس در پایان دوره امواج الیوت، به کلیه شرکت کنندگان مدرک معتبر گذراندن دوره مذکور اعطا می شود.

ثبت نام در دوره امواج الیوت نیما آزادی

ارتباط با کارشناسان آموزش ۸۲۱۵۴۰۰۰-۰۲۱ داخلی ۱۰۲ و ۱۰۶

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا